DIY-söndag: Mobilfodral

Söndagar innebär för de allra flesta ledighet, men vad ska man egentligen göra med sin lediga tid? Jag är ialafall en workaholic at heart – en sån som börjar klättra på väggarna av rastlöshet så fort jag sitter hemma måste slökolla på tråkiga TV-program. Därför gillar jag att spendera mina söndagar med pysslande. Pillade ihop ett mobilfodral förut som man bär runt halsen där man även kan ha sina kort. Men när jag såg denna tutorial blev jag helt kär! Ska genast bege mig iväg på jakt efter stuvbitar av läder i roliga färger och pyssla ihop ett sånt fodral åt migsjälv och några att ge bort i present.

Busenkelt, charmig design och definitivt originellt. Kuvertfodralet:

Instruktioner finner du hos en av mina favoritbloggar: Designsponge.com

Och så vill jag passa på att önska er en fin söndag och lycka till med pysslandet 🙂 Har ni några schyssta DIY-tips så släng gärna iväg en kommentar.

Kommentera

