Tricky trends: The crop top

OK, SÅ JAG MÅSTE erkänna att jag rynkade lite på näsan när det började dyka upp en massa magtröjor på catwalken under fashion week. Och knappast för att de satt fult på modellernas übervältränade magar, utan mer för att jag fick gamla Britney Spears-vibbar.

Men nu är 90’s tillbaka och jag måste istället erkänna att alla dessa crop tops börjar växa på mig, och du behöver absolut inte vara med i Spice Girls för att bära en. Ett elegant sätt att göra det på utan att visa hud är exempelvis under en oversized kavaj med nätta sandaler och högmidjade jeans eller kjol.

Är man stolt över sina beach 2012-abs så kan man satsa på en bustier top och en kjol i ett matchande mönster, inspireras av t ex detta fantastiska chili pepper set från Dolce & Gabbana:

  1. Dorothy Perkins
  2. Oasis
  3. Delias
  4. Mara Hoffman / Net-a-Porter
  5. H&M
  6. Monki
  7. Nastygal
Kommentera

